reklama

Lekcia slušného správania

Dobrý deň, dovidenia, ďakujem a prosím. To sú základné čarovné slovíčka. Nie pre to, že pomocou nich vykúzlite draka, ale preto, že z vás vyčarujú slušného a zdvorilého človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už ako malému dieťaťu mi mama prízvukovala, aby som slušne zdravila tety na ulici a nezabudla sa poďakovať za čokoládu. Robila som to vtedy pod jej drobnohľadom a robím to dodnes pod drobnohľadom samej seba. Vždy keď niekam prídem alebo odniekiaľ odchádzam pozdravím. Keď niečo potrebujem slušne poprosím a keď niečo dostanem poďakujem. Tieto slová sú pre mňa jednoducho samozrejmosťou a myslela som si že rovnako aj pre všetkých ľudí okolo mňa. Avšak som len človek z mäsa a kostí, ktorý sa môže mýliť. A to som sa veru mýlila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Privyrábam si ako recepčná vo fitness centre, čiže som v neustálom kontakte s ľuďmi. Na zákazníkov by som sa mala usmievať, byť k nim milá a ochotná. No priznávam sa, niekedy to nie je v mojich silách. Je naozaj ťažké predstierať, že som imúnna voči ich ľahostajnosti a nezdvorilosti, ktorú mi dajú svojím správaním najavo. Keď vojde zákazník cez dvere pekne ho pozdravím. Samozrejme očakávam, že dotyčný ma odzdraví. Chyba! On sa postaví k pultu, čaká, kým mu podám kľúčik od skrinky a namiesto odzdravenia mi odpovie: „VODU“. Halo? Kde zostali základné pravidlá slušného správania, ktoré ovláda aj šesťročné dieťa? Nie len, že zabudol slušne pozdraviť, ale v podstate mi príkazom oznámil, že on chce VODU. Ja len sklopím zrak, pomyslím si, že si ma asi pomýlil so slúžkou a podám mu vodu. Samozrejme k tomu pridám aj slovné spojenie „nech sa páči“, pretože veď to sa patrí. A on opäť nič, nulová spätná väzba. Spokojný odkráča od pultu a hor sa dvíhať činky. Usmievajte sa potom na zákazníkov a buďte k ním milí, keď osem z desiatich ľudí vás pri príchode a odchode ani len slušne neodzdraví. Zdôrazňujem, že sa neprikláňam k stereotypným predstavám o ľuďoch, ktorí navštevujú športové zariadenia. Takže si nemyslím, že ich nezdvorilosť by bola spôsobená tým, že do posilňovne chodia hlúpi ľudia, ktorí sa zajímajú iba o svoje vyšportované telo a majú IQ húpacieho koníka. Žiaľ, tento trend si všímam hocikde na ulici, v obchode, v autobuse....Toto bol len jeden konkrétny príklad z môjho života, kedy som si uvedomila, že nie len deťom ale aj dospelým ľuďom by mal z času na čas niekto pripomenúť, na čo máme čarovné slovíčka. 

Lucia Durgalová

Lucia Durgalová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem v malom vinárskom meste. Milujem stereotyp a istoty. "A želám si svetový mier" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu